We build your virtual dreams

FAQ-Mailbox 2013/2016

  • Home
  • FAQ-Mailbox 2013/2016
  1. Open Outlook.
  2. Ga naar ‘Bestand’ > ‘+ Account toevoegen’.
  3. Duid de optie ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ aan.
  4. Kies ‘POP of IMAP’ en klik op ‘Volgende >’.
  5. Account toevoegen:
  6. Bij ‘Naam’ vult u de naam in die de anderen zullen zien wanneer zij mail van u ontvangen – meestal naam en voornaam.
  7. Bij ‘E-mailadres’ vult u uw volledig e-mailadres in.
  8. Bij ‘Type account’ selecteert u ‘IMAP’ of ‘POP 3’
  9. Bij ‘Server voor inkomende e-mail’ kopieert u de overeenkomende IMAP of POP 3 server.
    1. POP3:pop3.mailprotect.be(poort:110; SSL poort: 995)
    2. IMAP:imap.mailprotect.be(poort: 143; SSL poort: 993)
  10. Bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ (SMTP) vult u de gegevens in van de uitgaande mailserver.
    1. SMTP:smtp-auth.mailprotect.be(poort: 2525; SSL poort: 465)
  11. Bij ‘Gebruikersnaam’ zet u uw volledig e-mailadres bijvoorbeeld user1@dierckxen.be.
  12. Bij ‘Wachtwoord’ vult u het wachtwoord in.
  13. Klik rechtsonder op de knop “Meer instellingen…”
    1. Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’. Bij Server voor inkomende mail moet de poort vermeld staan die aangegeven is in uw controlepaneel.
    2. Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
      1. Vink de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan.
      2. Activeer de radio button ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail’.
      3. Klik op ‘OK’.
    3. Klik op ‘Volgende ’.
    4. Klik op ‘Sluiten’.
  14. Klik op ‘Voltooien’
  15. Wacht tot u de testboodschap van Outlook ontvangen hebt. Laat het ons weten als u problemen hebt.